Eğitim-öğretim süresi
- Fakültede eğitim-öğretim süresi 5 (beş) yıldır. Öğrenci, 2547 sayılı Kanun’un 44 üncü maddesindeki ek süreler saklı kalmak üzere, eğitimini en fazla 8 (sekiz) yılda tamamlamak zorundadır ve 8 (sekiz) yıllık bu süre içinde öğrencinin her dönem kayıt yenileme işlemini yaptırmaması, kayıt payını ödememesi, devamsızlığı ya da başarısızlığı gibi haller ilişiğinin kesilmesine yol açmaz. Kayıt silinmesi hakkında ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
- Eğitim sürecinde tamamlanması gereken zorunlu veya seçmeli ders ya da stajların bir bölümünü, planlanan eğitim programlarında belirtilen akademik takvimin dışında kalan zamanlarda yurtiçi ya da yurtdışı anlaşmalar yoluyla ek çalışmalar yaparak tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin mezun olabilmesi için 5 (beş) yıllık takvim süresinin tamamlanması zorunlu değildir. Bu durumdaki öğrencilerin mezun olabilmesi için 300 AKTS kredi yükünü tamamlaması ve yaptıkları ek çalışmaların Yönetim Kurulu tarafından onaylanmış olması yeterlidir.
Eğitim-öğretim dili
- Eğitim-öğretim dili Türkçedir. Zorunlu yabancı dil dersleri ve yürütücünün talebine bağlı olarak bazı seçmeli derslerde İngilizce öğretim uygulanabilir.
- Derslerin teorik içeriklerinin bir kısmı veya tamamı çevrimiçi senkron olarak da verilebilir.
Eğitim-öğretim yılı
- Eğitim-Öğretim yılı her bir dönem için en az 32 haftadan oluşur.
Eğitim-öğretim modeli
- Fakültede Entegre Eğitim-Öğretim Modeli uygulanır. Hem yatay hem dikey ve hem de derinlemesine entegrasyon birlikte uygulanan, tıp ve ilişkili insan bilimleri ilgili disiplinlerce eş zamanlı olarak işlenen, eğitim-öğretim içeriği ders kurulları veya staj programları bazında oluşturulan ve eğitim-öğretim programı paneller, probleme dayalı öğrenim modülleri, küçük grup eğitimleri, akran eğitimi ve simülasyonlarla zenginleştirilen bu eğitim-öğretim modeli dönem geçme esasına dayanır. Dersler, bir önceki dönemin tamamlayıcısı ve bir sonraki dönemin öğretimine bağlı ön şartlı derslerdir. Bir dönemi geçemeyen öğrenci bir üst döneme devam edemez. Öğrenci kaldığı dönemden başarısız olduğu dersleri tekrar eder.
- Fakülte Entegre Eğitim Modeli 3 (üç) aşamadan oluşur:
- “Aşama 1” ağırlıklı olarak temel ve klinik tıp disiplinlerinin vücut organ sistemleri veya temalar temelinde kurullar şeklinde entegre edildiği Tıp Bilimleri (yatay ve dikey entegrasyon), öğrencileri hekimlik uygulamaları ile profesyonel tutum ve davranışlar açısından klinik eğitim ve öğretime hazırlayan Tıp ve İnsan Bilimleri (derinlemesine entegrasyon) ve Diş Hekimliği Fakültesi Anabilim Dallarının klinik öncesi teorik ve uygulamalı derslerinin verildiği Dönem 1, 2 ve 3’ü kapsayan Klinik Öncesi Eğitim-Öğretim sürecini kapsar.
- “Aşama 2” öğrencinin diş hekimliğinin temel kavram ve ilkelerini klinik olguların çözümlemesinde kullanma ve böylece gördüğü hastaları analitik bir biçimde değerlendirerek uygun tanı ve tedavi yaklaşımlarını seçebilme yeteneği kazandığı, klinik becerileri yeterli düzeyde uygulayabildiği ve tüm bunlarla birlikte mesleki ve etik değerlere uygun tutum ve davranış sergileyebilme yetisini geliştirdiği ders/klinik uygulamalı ders programlarını içeren Dönem 4’ten oluşan Klinik Eğitim-Öğretim sürecini içerir.
- “Aşama 3” ise Dönem 1, 2, 3 ve 4’ü başarı ile tamamlayan öğrencilerin klinik uygulamalarda daha aktif olarak görev aldığı, entegre klinik ve anabilim dallarında geçirilen Dönem 5’teki intörnlük sürecini içermektedir.
Anasayfaya Dön
İçerik Oluşturma Tarihi : [04-Kas-2019 10:16]
İçerik Son Değişiklik Tarihi : [08-Ara-2022 11:56]
İçerik Görüntüleme : [8.162]