BAŞKANLIĞIMIZIN KURULUŞU VE GÖREVLERİ
Başkanlığımız 124 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede yer alan Komptrolörlük Daire Başkanlığı ile Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı'nın 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararname uyarınca birleştirilmesiyle oluşmuştur.
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı’nın Görevlerini;
Üniversitemiz Rektörlük ve bağlı birimlerin, hizmetlerini en iyi şekilde sunabilmesi için; mali kaynakları etkin bir şekilde kullanarak mal ve hizmet alımına ilişkin satın alma işlemlerini yürütmek.
Destek hizmeti talep eden Rektörlük İdari Teşkilatı birimlerinin mal ve hizmet alımlarına ilişkin işlemleri yürütmek.
Mamul mal alımlarına ilişkin yatırım ödeneklerinden Rektörlük, Fakülte, Enstitü, Yüksekokullar ve Diğer Merkezler ile Daire Başkanlıklarının yatırım ihtiyaçlarının karşılanmasına ilişkin satın alma işlemlerini yürütmek.
Kurumsal düzeydeki hizmetlerin yerine getirilmesi kapsamında, Üniversite bünyesinde ortak hizmetlere ilişkin ihale işlemlerini yürütmek. ( Personel taşıma hizmeti, yemek hizmeti, fotokopi çekim hizmeti, elektrik alımı, vb. )
Kurumsal düzeydeki hizmetlerin yerine getirilmesi kapsamında, Üniversite bünyesinde ortak kullanılan su, doğalgaz, telefon (Cep telefonu, İnternet hattı, Doğalgaz okuma cihazı, Araç takip cihazı, Telefon hatları), vb. giderlere ilişkin abonelik işlemleri ile tüketim ve kullanım bedellerinin ödenmesine ilişkin işlemleri yürütmek.
Üniversitemiz taşınmazlarının gerçek ve tüzel kişilere kiraya verilmesi veya tahsisine ilişkin işlemleri yürütmek.
Üniversitemiz Görükle Kampusü sınırları içerisindeki ormanlarda bulunan fıstık çamları kozalak satışına ilişkin işlemleri yürütmek.
Üniversitemiz Rektörlük İdari Teşkilatı kadrosunda bulunan akademik ve idari personelin yolluk ödemelerine ilişkin tahakkuk işlemlerini yürütmek.
2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 39. maddesine göre yurtiçinde ve yurtdışında düzenlenen kongre, konferans, seminer ve benzeri bilimsel toplantılar ile bilim ve meslekleri ile ilgili diğer toplantılara katılmak üzere görevlendirilen, Üniversitemiz Rektörü, Rektör Yardımcıları, Danışmanları ile akademik personellerin, kurs ve toplantılara katılma giderlerinin ödemelerine ilişkin tahakkuk işlemlerini yürütmek.
Öğretim üyelerimiz ile öğrencilerimize konferans vermek üzere kurum dışından gelen katılımcıların yolluk giderleri ile ilgili tahakkuk işlemlerini yürütmek.
Merkezi Maaş Sistemi kapsamında Tıp Fakültesi ve SUAM hariç, kampus içinde bulunan akademik ve idari birimlerin maaş ve ek ders ödemelerine ilişkin tahakkuk işlemleri yürütmek.
Üniversitemiz bünyesinde emekli olan personellerimize, Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından ödenen emekli ikramiyesi, makam, temsil, görev tazminatları, ölüm yardımı faturalarının ve 5510 sayılı kanunun 81. maddesinin (h) fıkrası gereğince %20 ek karşılıkların tahakkuk evraklarının hazırlanması ve Sosyal Güvenlik Kurumu’na transfer edilmesine ilişkin işlemleri yürütmek.
2547 Sayılı Kanunun 33. maddesine göre yurtdışında bulunan Araştırma Görevlilerinin yurtdışı aylık ve diğer giderlerine ilişkin işlemleri yürütmek.
Üniversitemiz harcama birimlerinin talepleri üzerine, taşınır işlemlerine ilişkin verilen destek hizmeti kapsamında, Taşınır Kayıt ve Kontrol Yetkililiği görevi ilgili birimlerin uhdesinde kalmak üzere taşınır işlemlerine ait verilen sekretarya hizmetine ilişkin işlemleri yürütmek.
Üniversitemiz bünyesinde, ilgili birimler tarafından hurdaya ayrılan mal ve malzemelerin belirli dönemlerde imha, devir ve satış işlemlerini yürütmek.
Üniversitemiz genel temizlik hizmetine ilişkin taleplerin karşılanması, kampus alanı içinde çevre düzenlemesine ilişkin işlemler ile açık ve genel kullanım alanlarının bakım ve onarımı, atıkların toplanması, temizlenmesi, ilaçlanması, vb. işlerin gerçekleştirilmesini sağlamak.
Personel taşıma hizmeti kapsamında, verilen hizmetin gereği şekilde yerine getirilmesini sağlamak amacıyla servislerin idaresi ve kontrolüne ilişkin işlemleri yürütmek.
Üniversitemiz resmi araçlarının, ihtiyaçlar ve birimlerin talepleri doğrultusunda ilgili yerlere sevk ve görevlendirilmesi ile araçların bakım ve onarımları, muayene ve sigorta işlemleri, akaryakıt alımları, otoyol gişelerinden geçiş ücretleri, vb. işlemlere ait araçların sevk ve idaresine ilişkin işlemleri yürütmek.
İlgili mevzuatlar ve hesap verme sorumluluğu çerçevesinde birim faaliyet raporunu düzenleyerek, Üst Yöneticiye (Rektör) sunmak.
Üniversite Stratejik Planının hazırlanmasına yönelik, Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı tarafından yürütülen otomasyon sistemi üzerinden, İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığına ait veri girişlerinin onayını yapmak.
Genel Sekreter tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.