TÜBİTAK support for BUU Faculty of Education Students' Projects
 TÜBİTAK support for BUU Faculty of Education Students' Projects
TÜBİTAK 2209-A University Students Research Projects Support Program 2023/2 Term Scientific Evaluation Results have been announced. 103 of Bursa Uludağ University 
(BUÜ) students, who applied for a total of 158 projects to the program, managed to receive support.

According to the Scientific Evaluation Results of TÜBİTAK 2209-A University Students Research Projects Support Program 2023/2 Term, the universities that made the most 
applications and received support have been announced. BUU, which ranked 27th among 197 universities that applied, ranked 11th among research universities. 103 projects 
of BUU students, who made a total of 158 applications in the 2209-A category, were accepted.

Of the projects that won support in the 2209-A category, 38 were from the Faculty of Engineering, 12 from the Faculty of Agriculture, 9 from the Faculty of Education, 8 from the 
Faculty of Economics and Administrative Sciences, 8 from the Faculty of Veterinary Medicine, 4 of them came from the Faculty of Arts and Sciences, 4 from the Faculty of 
Medicine, 1 from the Faculty of Health Sciences, and 1 from the Faculty of Sports Sciences.

The departments, project names and names of the teacher candidates who contributed to the project of the 9 projects accepted by the Faculty of Education are as follows:

Ana Bilim Dalı

Katkı Sağlayan Öğretmen Adayları

Proje Adı

Fen Bilgisi Eğitimi ABD

Fatma Şevval HANEY (Yürütücü)
İrem CEYLAN
Beyza Nur YILMANKAYA

Üniversite Öğrencilerinin Çevre Kirliliği Hakkındaki Görüşleri

Fen Bilgisi Eğitimi ABD

Dicle YENİ (Yürütücü)
Betül Seza TAN
Gözde TOPAL

Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Mesleki Adanmışlıkları Ve Bağlılıklarının İncelenmesi

İÖ Matematik Eğitimi ABD.

Mürvet BABAHASAN (Yürütücü)

Kavram Yanılgılarını Gidermeye Yönelik Öğretmen Adayları Tarafından Hazırlanan Matematik Okuryazarlığı Etkinliklerinin İncelenmesi

Okul Öncesi Eğitimi ABD

Pınar MANDZİÇ (Yürütücü)

Ayşegül ERDEN

Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Dijital Oyun Bağımlılık Eğilimleri İle 21. Yüzyıl Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Okul Öncesi Eğitimi ABD

Hasret KILIÇ (Yürütücü)
Sümeyra CAN
Fatma Nur YILMAZ

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Aile İçi Şiddete Yönelik Farkındalıkları Ve Toplumsal Cinsiyet Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Bursa İli Örneği

Okul Öncesi Eğitimi ABD

Elif SÖYLER (Yürütücü)
Tuba ERBEYAZTAŞ
Gül Fatma SAKA

Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Fiziksel İstismar Ve İhmal Belirtilerine İlişkin Ebeveyn Ve Öğretmen Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi

Okul Öncesi Eğitimi ABD

Çiçek GÜN (Yürütücü)
Rojda ÇAĞLAYAN
Sahra KARDAŞ

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Ekolojik Ve Dijital Ayak İzine İlişkin Kavramsal Anlama Düzeylerinin Belirlenmesi

Okul Öncesi Eğitimi ABD

Sabahat ÇEKİCİ (Yürütücü)

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının, Sosyobilimsel Konulara Yönelik Tutumları İle Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Okul Öncesi Eğitimi ABD

Özlem ŞEN (Yürütücü)
Elif ÖZDEMİR
Selime İkbal TOK

Okul Öncesi Eğitime Yönelik Geliştirilen Geri Dönüşüm Temalı Dijital Hikâyeye İlişkin Öğretmen Ve Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi

We congratulate our professors and teacher candidates who provide academic consultancy in the projects and wish them success in their work.

Sosyal-Paylaşım

Return Home Latest News News Archive

Add Date : [17-May-2024]

Counter : [631]