PROF. DR. ÖMER AKAT
Prof. Dr. Ömer AKAT, BİTİA'dan mezun olduktan sonra MEB'in açtığı yurt dışı doktora bursu imtihanını kazanarak 1416 sayılı yasa uyarınca İngiltere'ye gönderildi. Oxford ve Brighton başta olmak üzere değişik yerlerde lisan kurslarına katılarak çeşitli sertifikalar alan Akat, 1978 yılında, İskoçya'nın Strathclyde Üniversitesi Pazarlama Depatmanı'ndan yükseklisans derecesini aldı ve üniversitenin öğrenci yurdunda müdür yardımcılığı görevinde bulundu. 1982'de İngiltere'deki Bath Üniversitesi İşletme Fakültesi'nden Turizm Pazarlama dalında Ph. D. Unvanı alan Akat, 1983 yılında Uludağ Üniversitesi İİBF'de Yrd. Doç. Dr. olarak göreve başladı. 2000 yılında profesör unvanı aldı. 2014 yılında geçirdiği rahatsız nedeniyle hayatını kaybetti. Akademisyenliği süresince gerek yürüttüğü dersler gerekse yayınları ile literatüre önemli katkılar sağladı.
Bazı Yayınları
Ç Taşkın, Ö Akat, Marka ve marka stratejileri, Alfa Aktüel, Bursa, 2012
Ö Akat, Ç Taşkın, A Özdemir, Uluslararası alışveriş merkezi tüketicilerinin satın alma davranışı: Bursa ilinde bir uygulama, Anadolu Üniversitesi Yay., Eskişehir, 2006
Ç Taşkın, Ö Akat, Araştırma yöntemlerinde yapısal eşitlik modelleme: LISREL ile marka değeri ölçümü örnekleri, Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa, 2010
Ç Taşkın, Ö Akat, Z Erol, Tüketicilerin banka tercihini etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Bursa’da bir araştırma, Anadolu Üniversitesi Yay, Eskişehir, 2010
G Emel, Ç Taşkın, Ö Akat, Profiling a domestic tourism market by means of association rule mining, Anatolia 18 (2), 334-342, 2007
Ç Taşkın, Ö Akat, Marka ve marka stratejileri, Alfa Aktüel Yayınları, Bursa, 2008