Sunulacak Hizmetler
Bireysel Hizmetler
Bireysel Değerlendirme: Bireyin hazır bulunuşluğunun ve gereksinimlerinin belirlenmesi amacıyla gelişimsel, müfredata dayalı, çevresel değerlendirme yaklaşımları ile destekli eğitsel değerlendirme yapılır.
Değerlendirme süreçleri gerektiğinde farklı disiplinlerden uzmanların katılımıyla yürütülür.
Bireyin tıbbi be gelişimsel öyküsü ele alınır.
Değerlendirmeler bireyin hazır bulunuşluğunu, güçlü yönlerini ve gereksinimlerini ortaya koyacak şekilde gerçekleştirilir.
Değerlendirme süreçlerinde ihtiyaçlar doğrultusunda formal ve informal testlerin uygulanması, aile ve/veya öğretmen görüşmeleri, gözlemler gibi çeşitli ölçme araçları ve bilgi kaynaklarından yararlanılır.
Değerlendirme raporu, elde edilen tüm veriler dikkate alınarak hazırlanır.
Değerlendirme raporu açık ve anlaşılır bir şekilde yazılır.
Değerlendirme raporu, ebeveynler, öğretmenler ve iş birliğinde çalışılacak diğer paydaşlara sunulur.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı Geliştirilmesi: Değerlendirme sonuçları öğrencinin ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla bireyselleştirilmiş eğitim planının hazırlanmasında kullanılır.
Bireyselleştirilmiş eğitim planında gelişimsel, eğitsel, sağlık, sosyal-duygusal ve davranışsal ihtiyaçlar ele alınır.
Hedefler ve amaçlar belirlenirken öğrencinin performans düzeyi ve gereksinimleri ile ebeveynlerin/öğretmenlerin görüşleri göz önünde bulundurulur.
Ebeveyn/Öğretmen danışmanlığı ve eğitimi ile ilgili uygun hizmetler planlanır ve sunulur.
Eğitim Faaliyetleri (Talep Edilirse)
Öğretimsel Faaliyetler: Öğretim süreci tüm gelişim ve disiplin alanlarına yönelik işlevsel etkinlikler, deneyimler ve materyallerden oluşur.
Öğretimsel faaliyetler hazırlanmış olan bireyselleştirilmiş eğitim planı çerçevesinde tasarlanır ve uygulanır.
Gerçekleştirilecek etkinlikler öğrencinin gelişim düzeyi, sahip olduğu beceriler ve öğrenme özelliklerine göre uyarlanarak sunulur.
Programda becerilerin kalıcılığının ve genellemesinin desteklenmesi için izlenecek yöntemlere yer verilir.
İlerlemelerin İzlenmesi: Bireyselleştirilmiş eğitim planının etkililiğinin değerlendirilmesinde işbirlikçi, süreğen ve sistematik bir süreç kullanır.
Aşağıda belirtilen durumlarda öğrenciler değerlendirilir ve program yeniden düzenlenir:
Hedef davranış kazandırıldığında,
Yeterli ölçüde uygulanan bir bireyselleştirilmiş eğitim programının ardından ilerleme gözlenmediğinde,
Yeterli ölçüde uygulanan bir bireyselleştirilmiş eğitim programının ardından hedef beceriler kazandırılamadığında,
Bireyin sağlık durumunda veya davranışlarında beklenmedik bir değişiklik yaşandığında,
Ev, okul, iş veya toplum ortamında belirgin bir değişiklik yaşandığında.