Programın Kısa Geçmişi
1990-1991 eğitim-öğretim yılında öğretime başlayan Sosyoloji Bölümü, ilk mezunlarını 1994 yılında vermiştir. 1996-1997 Ders yılında bölümde yüksek lisans programı açılmış, 2001-2002 ders yılı itibariyle de bölüme İngilizce hazırlık konmuştur. İngilizce hazırlık görmüş ilk öğrenciler, 2005-2006 ders yılı sonunda mezun olmuşlardır. 2010 yılı itibariyle İngilizce hazırlık kaldırılmıştır. Bölümün eğitim dili tamamen Türkçe´dir.
Program Yeterlilikleri
1. Temel ve Klasik Sosyoloji bilgisine sahip olunmasını sağlamak ve bu anlayışı çağdaş dünyanın karşılaştırmalı ve açık algısında kullanabilmek.
2. Sosyoloji`de, hem Türkiye`de, hem de dünyada oluşan akımları ve yeni bilgileri izleyebilmek, bunlarla eleştirel ilişki geliştirebilmek ve her mecrada(yazılı, sözel, medya aracılığıyla) tartışabilir düzeye getirmek.
3. Öğrencileri Türkçe ve en azından bir yabancı dilde daha hâkimiyetlerini arttırıcı çalışmalara yönlendirmek ve kamusal ve kişilerarası iletişimde dil becerilerini geliştirmek.
4. Yazılı metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini, düşüncelerini yazılı metinlere dökebilmelerini ve diğer yazarların metinleriyle eleştirel ilişkiye girebilmelerini sağlamak.
5. Farklı toplumsal kesimler ve küresel kültürler arasında karşılıklı saygıya, hoşgörüye, anlayışa ve empatiye dayalı paylaşıma dair bilinçlilik geliştirmek.
6. Bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına araştırma önerisi tasarlayıp bunu yazabilecek araştırmacı tamlığına ulaştırmak. Bölümün Uygulamalı Sosyoloji bağlamında sürmekte olan araştırma projelerine birebir katarak uygulamalı alan araştırması deneyimi kazandırmak.
7. Takım çalışmasının bir parçası olmak için gereken yetenek ve birikimi kazandırmak, bir takımın parçası olarak üstlendiği görevleri yerine getirmek için çalışma arkadaşlarıyla uyum içinde iletişim kurabilmesini sağlamak.
8. Bilgi toplumunun beraberinde getirdiği kaynakları da kullanarak basılı kaynaklar üzerinden kütüphanelerde ve arşivlerde arşiv araştırması yapabilmek.
9. Toplumsal ilişkileri, tarihsel gelişmeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunları hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dağarcığı geliştirebilmek.
10. Sosyolojik araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlamak ve hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluk hakkında birikim geliştirmek.
11. Sosyal bilimler`de, Felsefe`de, Psikoloji`de ve dünya edebiyatında temel metinler hakkında birikim edinebilmek ve bu metinler üzerinde eleştirel, karşılaştırmalı tartışmalar ve savlar geliştirebilmek.
12. Felsefe Grubu öğretmeni olarak ikincil öğretim seviyesinde çalışabilecek yetenekleri kazandırmak ve ulusal ve küresel ölçekte eğitim kurumlarının seviyesi ve gelişimine dair bilgi birikimi sağlayabilmek.
Bölümün Hedefleri:
- Temel ve Klasik Sosyoloji bilgisine sahip olunmasını sağlamak.
- Sosyoloji’de , Felsefe’de dünyada oluşan akımları ve yeni bilgileri izleyerek öğrenciye aktarmak, her durunda tartışılabilir düzeye getirmek.
- Öğrencileri hem Türkçe ve hem de yabancı dil hâkimiyetlerini arttırıcı çalışmalara yönlendirmek.
- Topluluk önünde rahat ve öğretici konuşmalarını sağlayacak pratikler yapma imkânını, dersler bağlamında, sağlamak.
- Teorik bilgilerini tamamlayacak alan araştırma tekniklerini öğretmek, bu öğretimi Bilgi İşlem ve İstatistik dersleri ile desteklemek.
- Öğrenciyi alan araştırmasına çıkarabilmek, Bölümün Uygulamalı Sosyoloji bağlamında sürmekte olan araştırma projelerine birebir katmak.
- Bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak kendi başına yapıp yazabilecek araştırmacı tamlığına ulaştırmak.
- Kendi başına bir iş kurabilecek organizasyon bilgisini vermek.
- Orta öğretimde başarılı bir öğretmen olabilmenin temel ve yardımcı ders koşullarını sağlamak.
- Sürekli okuma ilgisini ve okuma sistematiğini kazandırmak.
- Öğrenciye kamuda ya da özel alanda çalışabileceği donanımı sağlamak.
- Lisans üstü öğrenim görme isteğini ve birikimini verebilmek.
Bölümün Kazanımları:
- Bölüm mevcut programı ile kamuda ya da özel teşebbüste sosyal araştırmacılık, sosyal danışmanlık, insan kaynakları yöneticiliği, reklamcılık, medya kuruluşları gibi alanlarda çalışma, bilgi ve birikimini sağlar.
- Öğrenim kazanımları, iyi bir gözlemci tavrı olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş sağlar. Ülke kadar yaşadığı çevre ve ilin de sorunlarına duyarlı birey profili oluşturur.
- Değişme ve yeniliklere açık, eleştiri yeteneği olan bir entelektüel tavır verir. Dil öğrenme, Türkçe’yi doğru kullanma, sürekli okuma yatkınlık ve isteklerini artırır.
- Bölüm mezunu gereken resmi prosedür tamamlandığında Felsefe Grubu öğretmeni olabilir.
- Öğrenci gelecekte kendi işini kurabilecek bilgi donanımını, Kamu Kurum ve Kuruluşları ile özel sektörde alanı ile ilgili konumlarda çalışabilme birikimini edinir.
- Felsefe Grubu öğretmeni olarak ikincil öğretim seviyesinde çalışabilecek yetenekleri kazandırmak ve ulusal ve küresel ölçekte eğitim kurumlarının seviyesi ve gelişimine dair bilgi birikimi sağlayabilmek.
- Öğrencileri Türkçe ve en azından bir yabancı dilde daha hâkimiyetlerini arttırıcı çalışmalara yönlendirmek ve kamusal ve kişilerarası iletişimde dil becerilerini geliştirmek.
- Toplumsal ilişkileri, tarihsel gelişmeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunları hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dağarcığı geliştirebilmek.
- Yazılı metinler aracılığıyla kendilerini ifade edebilmelerini, düşüncelerini yazılı metinlere dökebilmelerini ve diğer yazarların metinleriyle eleştirel ilişkiye girebilmelerini sağlamak.
- Sosyolojik araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlamak ve hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluk hakkında birikim geliştirmek.
- Temel ve Klasik Sosyoloji bilgisine sahip olunmasını sağlamak ve bu anlayışı çağdaş dünyanın karşılaştırmalı ve açık algısında kullanabilmek.