Türkiye İtibar Akademisi Başkanı Ertan Acar, Uludağ Üniversitesi Rektör Başdanışmanı ve Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Müdürü Sayın Yrd.Doç.Dr. Fikri Pala’yı ziyaret ederek fikir alışverişinde bulundu.
Yedi yıldır on binlerce kişi ile görüşülerek Türkiye İtibar Akademisi adına Yıldız Teknik Üniversitesi İstatistik Bölümü’nce gerçekleştirilen Türkiye İtibar Endeksi (TİE) Araştırması’nın ilk yerel endeksi, Bursa’da hayata geçirilecek. Bursa İtibar Endeksi (BİE) adı ile yapılacak çalışma, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu danışmanlığında gerçekleşecek.
Güçlü sanayisi ve kent ekonomisi ile ülkemize katma değer sağlayan ihracatın başkenti Bursa’nın en itibarlı kurumlarını belirlemek için başlatılan BİE’nin saha çalışmaları sürüyor. TİE’de olduğu gibi CATI yani bilgisayar destekli telefonla görüşme yöntemi kullanılarak ve TİE-REP metodolojisi ile gerçekleştirilen araştırmanın akademik denetimi ve raporlamasını Yıldız Teknik Üniversitesi İstatistik Bölümü, danışmanlığını ise Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu yapacak. Her yıl düzenli olarak tekrarlanması planlanan araştırmanın verilerinin toplanması için Bursa il merkezi ve ilçelerinde yaklaşık 5 bin kişi telefon ile aranarak, yanıtlamaları için kendilerine 60 farklı soru yöneltilecek.
25 farklı sektör
BİE’de “Bursa’nın En İtibarlı Markası”nın yanı sıra, holdingler, enerji, beyaz eşya, lojistik, inşaat, otomobil, hazır giyim, gıda, ilaç, ulaşım, bankacılık, elektronik eşya, turizm, sigorta, eğitim, makine, mobilya, market, alkolsüz içecek, tekstil, restoran, AVM, belediye ve Sivil Toplum Kuruluşları alanında toplam 25 farklı sektördeki en itibarlı marka/kurumlar belirlenecek.
Sonuçlar gala gecesi ile açıklanacak
BİE’nin saha çalışmalarının Şubat 2018’de tamamlanması ve raporlama çalışmalarının ardından, Şubat ayı sonunda da sonuçlarının açıklanması planlanıyor. Bursa’nın en itibarlı kurumları önümüzdeki Mart ayında düzenlenecek bir gala gecesi ile ödüllerini alacak.
Neden Bursa İtibar Endeksi?
Sönmez Medya Grubu’nun da Ana Destekçi Kurum olarak sponsorları arasında yer aldığı BİE ile ilgili açıklamalarda bulunan Türkiye İtibar Akademisi Başkanı Ertan Acar, “Bursa, güçlü sanayisi ve kent ekonomisi ile ülkemize katma değer sağlayan öncü illerimizden ve Türkiye ihracatının başkentidir. Ama hal böyle iken ulusal çapta pek çok markaya sahip kentin bu yerel değerleri, sahip oldukları rekabet ve algının değer gücü ölçümlenmemiştir. Bu düşünceden hareketle TİE’ye kardeş bir endeks için çalışmalara başladık ve BİE’yi hayata geçirmeye karar verdik. Bursa İtibar Endeksi, Bursalı kurumlar için pusula niteliğinde bir araştırma. Aynı zamanda kurumların kamuoyundaki itibarlarını gözlemlemeleri açısından da büyük önem taşıyor” dedi.
“İtibar, marka değerinin en önemli ölçütüdür”
İtibar kavramının Türkiye’de kurumlarca çok doğru anlaşılamamış olduğunu söyleyen Ertan Acar, “İtibar, şirket ya da kurum güvenilirliğinin maddi olmayan en önemli ölçütlerinden biridir. Şirketlerin defter değeri ile piyasa değeri arasındaki farkların en önemli kaynağı onların itibarlarıdır. İtibar, üründen çok markanın değerine etki eden önemli bir kazançtır. Gözle görülmez belki ama hissedilir. İşletmecilik kültürünün genetik bilimi kadar derinleştiği Batı dünyasında, itibarı ölçebilir hale getirmek uzunca süre önemli bir istatistik sorunu olmuştur. Bugün artık itibar da kesin olarak ölçülebilir bir değer haline gelmiştir. Biz de en güvenilir araştırma yöntemlerini kullanarak, ülkemizdeki şirket ve kurum itibarlarına dair bir araştırma yaptık ve yapmaya devam edeceğiz” açıklamasında bulundu.
Şirketler BİE raporundan nasıl yararlanacak?
Bursa’daki şirketlerin geleceğe sağlıklı ulaşmalarını sağlayacak olan BİE’nin akademik destekçilerinin Yıldız Teknik Üniversitesi İstatistik Bölümü ve Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu olduğunu ifade eden Acar, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Gerek araştırmanın bilgi toplama aşamasında kusursuz yapılması, gerek elde edilecek datanın sağlıklı olarak yorumlanması ve gerekse de raporlaştırılması aşamalarında değerli bir akademik oluşumun çalışmalarımıza destek vermesi, ayrıca şeffaflığı açısından da çok önemlidir. Bu rapor, her şirket için çok daha derinlemesine yapılması gereken araştırmalar ve itibar yönetimi süreçleri için de bir navigasyon aracı görevini üstlenecek. Açıklanan raporda, 25 sektörün itibar değerleri, her sektörün öne çıkan büyük kuruluşlarının münferiden itibar değerleri, sektör içi rakiplerinden farklılıkları, karşılaştırdıkları kurumdan farklılıkları, neden o noktada oldukları, itibarlarını artırabilmeleri için kamuoyunun ve hedef kitlelerinin onlardan beklentilerinin neler olduğu, hangi beklentiyi ne ölçüde yerine getirirlerse kurum itibarının ne ölçüde artabileceği, buna yönelik öncelikler ve tavsiyeler yer alıyor. Bu rapora ulaşmak isteyenler www.itibarakademisi.com web sitesi üzerinden başvurularını yapabilirler.”
Anasayfaya Dön Güncel Haberler Haber Arşiv